...
معنی brush up on something
معنی brush up on something

معنی brush up on sth در زبان انگلیسی

معنی brush up on sth در زبان انگلیسی

در این قسمت از آموزش زبان انگلیسی در مورد معنی brush up on sth صحبت می کنیم. در ابتدا مطابق معمول کلمات را تک به تک ترجمه می کنیم.

کلمه brush:

 صیقل دادن، شانه کردن مو، کشیدن دستها بر روی چیزی مانند موها برای مرتب کردن ، یا حتی مسواک زدن و …… که این فعل معانی بسیار متفاوت و گسترده ای دارد.

comb or polish with a brush; touch; rub against; pass by

 

حروف اضافه up و  on نیز هر کدام با توجه به جمله و فعل به کار رفته با آن معنا می شوند. با این حال فعل brush  وقتی با حرف اضافه up همراه می شود معنای خاص تری پیدا می کند.

معنای brush up: مرور و یادآوری آموخته ها، تجدید معلومات، تجدید خاطره کردن

refresh knowledge or skill, review a subject, To refresh one’s memory of or skill at by practice or review; improve; make perfect

She spent the summer brushing up on her American History as she was to teach that in the fall. He brushed up his target shooting.

I reviewed the material before the test

از اینکه چرا انگلیسی زبان ها از فعل ترکیبی Brush up به معنای مرور کردن آموخته ها و یادآوری آنها استفاده می کنند، اطلاعی نداریم ولی حدس بر این است که چون یک معنای فعل brush به معنای مرتب کردن مو، یا تمیز کردن دندان با مسواک زدن است، چون این حالت(مرتب کردن) در مورد محتویات بالاترین عضو بدن یعنی مغز که در موقعیت up قرار دارد، به کار می رود، معنای مرتب کردن محفوظات آن یعنی اطلاعات و دانش و مرور و یادآوری از آن استخراح کرده اند. یا شاید هم به این خاطر که مرتب کردن دانش اندوخته در مغز، یادآوری و مرور آن باعث افزایش آگاهی ها و مهارتها و رشد و ارتقاء یک شخص و حرکت به سمت پیشرفت و در جهت up می شود از فعل brush up این معنا را استخراح کرده اند.

اما معنی brush up on sth مرور آموخته ها و یادگیری ها بر محور یک موضوع مشخص است (on smething). به عبارت دیگر brush up مرور یادگیری ها به صورت کلی مد نظر است. اما در brush up on sth موضوع محوری مشخص می شود که چه چیزی مرور شود.

review something one has already learned , to quickly improve a skill, especially when you have not used it for a time

I thought I’d brush up (on) my French before going to Paris.

در جمله بالا مرور و یادآوری موضوع زبان فرانسوی مدنظر است.

شما نیز برای مهارت در کاربرد این اصطلاح، با brush up on sth چند جمله بسازید.

مطلب پیشنهادی

معنی get to know و ساختار گرامری آن

در این قسمت از آموزش زبان انگلیسی در زبان علم به توضیح معنی get to …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *