...
یادگیری مهارت شنیداری زبان انگلیسی
یادگیری مهارت شنیداری زبان انگلیسی

چرا یادگیری مهارت شنیداری زبان انگلیسی دشوار است؟(2)

یادگیری مهارت شنیداری زبان انگلیسی:چرا یادگیری مهارت شنیداری زبان انگلیسی دشوار است؟(2)

در قسمت قبلی تعدادی از دلایل دشواری یادگیری مهارت شنیداری زبان انگلیسی را توضیح دادیم. در این قسمت نیز می خواهیم سایر دلایل دشواری یادگیری مهارت شنیداری زبان انگلیسی را نیز بررسی نماییم.

دلیل دیگری که در دشواری تقویت مهارت شنیداری زبان انگلیسی وجود دارد، باز هم به انتظارات غیرواقعی یادگیرنده مربوط می شود. زبان آموز انتظار دارد که در شنیدن اول مفهوم تمام گفته های گوینده انگلیسی زبان را متوجه شود، انتظاری که کاملا غیر واقعی است. در حالی که اساسا یادگیرنده در شنیدن اول باید موضوع صحبت گوینده را هم متوجه شود عالی است که در شنیدن دوباره و سه باره، به دنبال جزئیات بیشتر و درک بیشتر جملات باشد.

یک دلیل دیگر در دشواری تقویت مهارت شنیداری زبان انگلیسی ناشی از این است که زبان آموز سعی در درک معنای لغت به لغت گفته های شنیده شده و ترجمه آن است. در حالی که به جای ترجمه لغت به لغت گفته ها، باید به دنبال گرفتن مفهوم و پیام گوینده در یک جمله باشد. توجه بر جزئیات و لغتها، مانع توجه به کلیات و مفهوم گفته های گوینده می شود.

دلیل دیگر در دشواری یادگیری مهارت شنیداری که ناشی از اتکاء زیاد بر متون خوانداری و ترجمه آن است، این است که انگلیسی زبان ها نیز مثل ما فارسی زبانها در هنگام صحبت، کلمات را به یکدیگر می چسبانند و گاهی اوقات بعضی کلمات را به صورت کوتاه شده بیان می کنند که همین مسئله باعث می شود، شکل نوشتاری با شکل گفتاری متفاوت باشد. لذا برای درک این جزئیات نمی توان به خواندن متون انگلیسی تکیه نمود، بلکه فقط باید انگلیسی گوش کرد. تا گوش به این ظرافتها آشنا شود.

یک دلیل دیگر این است که بعضی از زبان آموزان بین مهارتهای مختلف زبان انگلیسی، خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش کردن، یک دیوار قرار داده اند و فکر می کنند که اینها از یکدیگر مجزا هستند. لذا در هنگام برنامه ریزی برای یادگیری زبان، اینطور با خود می گویند که اول باید خواندن را کامل مسلط شوم، بعد به عنوان مثال بروم نوشتن انگلیسی را یاد بگیرم و بعد از مسلط شدن بر آن مهارت شنیداری را تقویت کنم و…. که این نوع تفکر از اساس غلط است. بین این مهارتها ارتباط تنگاتنگی وجود دارد. و در هنگام یادگیری می بایست تمام این موارد گنجانده شود. که این مسئله به هدف شما از یادگیری زبان انگلیسی نیز بستگی دارد. اما برای شرکت در آزمون بین المللی زبان انگلیسی لازم است در همه این موارد مهارتهای لازم را کسب کرده باشید. لازم است به موازات یادگیری خواندن متون زبان انگلیسی و درک معنا و ترجمه کلمات جدید، شکل تلفظی و نحوه کاربرد آن را در جملات نوشتاری و گفتاری بدانید و تمرین کنید.

اینها تعدادی دیگر از دلایل دشواری مهارت شنیداری زبان انگلیسی است. که ادامه آن در قسمت بعدی گفته می شود.

 

 

مطلب پیشنهادی

تقویت مهارت شنیداری زبان انگلیسی با آهنگ

تقویت مهارت شنیداری با آهنگ Never Not Try

در این قسمت از آموزش زبان انگلیسی جهت تقویت مهارت شنیداری زبان انگلیسی با آهنگ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *