...
فرق psychiatry با psychology
فرق psychiatry با psychology

فرق psychiatry با psychology در زبان انگلیسی

فرق psychiatry با psychology

در این قسمت از آموزش زبان انگلیسی در زبان علم به بررسی فرق psychiatry با psychology یعنی دو رشته علمی روانپزشکی و روانشناسی می پردازیم. رشته psychiatry و رشته psychology.

ترجمه psychiatry یعنی روانپزشکی. و به کسی که در این رشته درس خوانده است psychiatrist یعنی روانپزشک می گویند.

ترجمه psychology یعنی روانشناسی. به کسی در این رشته درس خوانده است، psychologist یعنی روانشناس می گویند.

 Psychiatry شاخه‌ای از علم پزشکی است که به سبب‌شناسی، علامت‌شناسی، طبقه‌بندی و تشخیص، پیشگیری، درمان و پیش‌آگهی اختلالات روانی می‌پردازد. اختلال روانی سندرمی است که ویژگی بارز آن برهم خوردن قابل توجه شناخت، تنظیم هیجانی یا رفتاری فرد است.

 

فرق psychiatrist با psychologist. یا روانپزشک با روانشناس

psychiatrist یا روان‌پزشک، پزشکی است که در زمینهٔ تشخیص و درمان بیماری‌های روانی تعلیم دیده است و در آن تجربه دارد. دوره تخصصی در ایران چهار سال طول می‌کشد.

psychology یا روان‌شناسی رشته‌ای است که با مطالعهٔ رفتار و زندگی ذهنی سروکار دارد. رابطه روان‌شناسی و روان‌پزشکی مانند فیزیولوژی و پزشکی عمومی است؛ یعنی جزئی از کل.

روان‌شناسان دوره پزشکی را طی نمی‌کنند و پس از گذراندن چهار سال به دریافت درجه کارشناسی نائل می‌شوند و اگر به روان‌شناسی نابهنجار و بیماری‌ها علاقه‌مند باشند، می‌توانند با گذراندن دو سال پس از دوره کارشناسی، درجه کارشناسی ارشد را در روان‌شناسی بالینی دریافت نمایند. روان‌شناس بالینی در تشخیص،‌ ارزیابی و درمان با تیم درمانی،‌ به سرپرستی روان‌پزشک، همکاری می‌کند.

اختلالات روانی معمولاً با ناراحتی قابل توجه با نقص کارکرد در فعالیت‌های اجتماعی، شغلی و یا سایر فعالیت‌های مهم زندگی فرد همراه هستند. یک واکنش مورد انتظار یا مبتنی بر فرهنگ به یک استرس یا فقدان عادی مانند مرگ عزیزان اختلال روانی محسوب نمی‌شود. رفتارهای غیرمتعارف اجتماعی و تعارضات بین فرد و اجتماع نیز اختلال روانی نیستند مگر اینکه این انحراف یا تعارض ناشی از یک کژکاری در عملکرد روانی فرد باشد. روانپزشکان برای درمان این اختلالات دارو تجویز می کنند. مثلا برای درمان افسردگی داروی ضد افسردگی تجویز می کنند. اما روانشناسان برای درمان اختلالات روانی از روشهای درمانی مبتنی بر مشاوره مثل درمان شناختی-رفتاری، یا مشاوره گروهی و … استفاده می نمایند.

برای آشنایی با psychiatry رشته روانپزشکی اینجا کلیک کنید.

برای آشنایی با رشته روانشناسی psychology اینجا کلیک کنید.

مطلب پیشنهادی

معنی It’s not that و ساختار گرامری آن

در این قسمت از آموزش زبان انگلیسی در زبان علم به توضیح معنی It’s not …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *