...
معنی روانشناسی در انگلیسی
معنی روانشناسی در انگلیسی

معنی روانشناسی به انگلیسی

معنی روانشناسی در انگلیسی

در این قسمت از آموزش زبان انگلیسی در زبان علم به بررسی معنی روانشناسی در انگلیسی می پردازیم و سپس تفاوت روانشناسی را با روانپزشکی توضیح می دهیم.

معنی روانشناسی در انگلیسی می شود psychology یا سایکولوژی. به کسی که در زمینه روانشناسی تخصص دارد، روانشناس یا psychologist می گویند. روانشناس در علم psychology با استفاده از روش علمی به پژوهش و مطالعهٔ روان (ذهن)، فرایند ذهنی و رفتار در موجودات زنده می‌پردازد. به عبارت دیگر، روان‌شناسی به رفتار و فرایندهای روانی می‌پردازد. منظور از «رفتار»، همه حرکات، اعمال و رفتار قابل مشاهدهٔ مستقیم و غیرمستقیم است، و منظور از «فرایندهای روانی»، چیزهایی همچون: احساس، ادراک، اندیشه (تفکر)، هوش، شخصیت، هیجان و انگیزش و حافظه… است.

آغاز پژوهش‌های روان‌شناسی به‌شکل علمی و دانشگاهی، به اواخر قرن هفدهم و اوایل قرن هجدهم بازمی‌گردد؛ می‌توان گفت اکتشافات و تحقیقات قابل توجه در روان‌شناسی، تنها از حدود ۱۵۰ سال پیش، شروع شده‌است، و این درحالی است که علوم تجربی دیگر از تاریخچه‌ای بلندتر و پربارتر برخوردارند؛ البته مباحث مربوط به ذهن و روان، قرن‌هاست که ذهن متفکران را به خود مشغول کرده و آثار مکتوب آن، از دانشمندان یونان باستان و متفکرانی چون سقراط، افلاطون و ارسطو نیز در دست است.

روانشناسی شاخه های گوناگون و متعددی دارد. از جلمه روانشناسی بالینی، روانشناسی رشد، روانشناسی تربیتی، روانشناسی صنعتی و سازمانی، روانشناسی کودک و…..

فرق روانشناسی با روانپزشکی

روانپزشکی که ترجمه آن به انگلیسی می شود psychiatry با روانشناسی نباید اشتباه شود. اصلی‌ترین تفاوت این است که روانشناسان برای درمان بیشتر از تکنیک‌های روان درمانی کمک می‌گیرند و اجازه تجویز دارو ندارند. در مقابل، روانپزشک می‌تواند از درمان‌های پزشکی و دارویی و همچنین روان درمانی کمک بگیرد.  روانپزشک یک پزشک است که ابتدا در رشته پزشکی عمومی تحصیل می‌کند و سپس دوره تخصص خود را در رشته روانپزشکی طی می‌کند. اما روانشناسان دوره‌های چهار ساله کارشناسی، دوساله کارشناسی ارشد و چهار ساله دکتری تخصصی را می‌گذرانند و به صورت تخصصی بر روی ارزیابی و درمان‌های غیردارویی متمرکز هستند.

مطلب پیشنهادی

معنی once و ساختار گرامری آن در زبان انگلیسی

در این قسمت از آموزش زبان انگلیسی در زبان علم به توضیح معنی once و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *