...

معنی واژه “Hands free”

  1. در این قسمت از آموزش زبان انگلیسی میخوایم به معنی واژه هندزفری “Hands free” بپردازیم.
  1. واژه Hands freeاز دو تا واژه  Hand و free تشکیل شده. واژه Hand به معنی دست و free به معنی آزاد، که کلا میشه دست ها آزاد. و به معنی انگلیسی

  2. “a piece of equipment ,especially a phone, that you can ues whitout needing to hold it “in your hand یک قطعه از تجهیزات، به ویژه یک تلفن، که شما میتوانید بدون نیاز به نگه داشتن آن در دست خود ازش استفاده کنید.

  1. این واژه تو زبان فارسی معنی درستی نمیده و حتی شاید خنده دار به نظر بیاد که اسم یک وسیله دستها آزاد باشه، اما توی زبان انگلیسی معنی میده.واسه همینه که برای یادگیری زبان باید سعی کنیم واژگان انگلیسی رو به انگلیسی ترجمه کنیم و بفهمیم چون خیلی عبارات انگلیسی تو فارسی هم معنی ندارن.

خیلی از ماها فکر میکنیم که هندزفری یه وسیله الکترونیکیه که باهاش آهنگ گوش میدیم، وسیله ای که اسمه اصلی اون هندزفری هدست هست “Hands free headset” یعنی هدستی که بدون استفاده از دستهاتون میتونین آهنگ گوش بدین که بخاطر طولانی بودن این اسم به مرور زمان کوتاه شده و به هندزفری “Hands free” تبدیل شده.ولی در درواقع هندزفری اسم نیست، یک صفته، یک قابلیت و مفهوم کلی که میتونی ازش استفاده کنی بدون اینکه دست هاتو دخالت بدی و با دستای آزاد اینکارو بکنی. هندزفری فقط برای وسایل الکترونیکی استفاده نمیشه میتونه به عنوان صفت پشت هر اسمی بیاد. هرجا هر زمان هر وسیله ای که به شما کمک کنه بدون استفاده از دست هاتون کارتون رو انجام بدین هندزفری نامیده میشه. مثلا تو آشپزی وقتی از یه همزن برقی استفاده میکنی که لازم نیست با دستهات هم بزنی درواقع هندزفری به حساب میاد.

درنتیجه Hands free یک صفت و قابلیت کلی هست و تنها به وسیله های الکترونیکی گوش دادن موسیقی گفته نمی شود .

مطلب پیشنهادی

راهنمایی نحوه انجام یک کار به انگلیسی

در این قسمت از آموزش زبان انگلیسی در زبان علم راهنمایی نحوه انجام یک کار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *