...
معنی May I ask
معنی May I ask

معنی May I ask در زبان انگلیسی

در این قسمت از آموزش زبان انگلیسی در زبان علم به توضیح معنی May I ask می پردازیم و یک مثال از نحوه استفاده از آن در جملات انگلیسی ارائه می دهیم.

در زبان انگلیسی وقتی می خواهند به موضوعی اعتراض کنند و  جواب پس بدهند از May I ask استفاده می شود. پس از may I ask برا اعتراض کردن، مخالفت کردن و عدم رضایت استفاده می کنند.

در ترجمه تحت اللفظی May یعنی ممکن است، I یعنی من  و ask یعنی سوال کردن. برای درخواست کردن به صورت مودبانه از ساختار زیر استفاده می شود:

May I + فعل

اگر در ساختار فوق در قسمت فعل، ask به کار رود عموما معنای اعتراض کردن می دهد. که گاهی هم ممکن است معنای درخواست مودبانه داشته باشد، که برای درک آن باید به بافت جمله و موقعیت استفاده از آن توجه کرد.

به عنوان مثال به جمله زیر توجه کنید:

May I ask where you’re going, sir?

جمله بالا یعنی می تونم بپرسم داری کجا می ری؟

سوال کننده با به کارگیری may I ask به طور تلویحی از مخاطب می خواهد که جایی نرود. آنجا را ترک نکند.

البته اگر به جای ask افعال دیگری مثل see، think و…. به کار رود در این حالت یک درخواست مودبانه محسوب می شود نه نوعی اعتراض.

در یک طبقه بندی کلی از لحاظ مقدار رسمیت درخواستهای مودبانه در زبان انگلیسی سه وضعیت وجود دارد که خیلی رسمی، رسمی و غیر رسمی می باشند که در جدول زیر مشاهده می کنید.

مثال
خیلی رسمی Might I come in your home? Might I…
رسمی May I say something strange? May I…
غیر رسمی Can I take part in the meeting? Can I…

برای اینکه با کاربرد May I ask در جملات انگلیسی آشنا شوید و تلفظ آن را یاد بگیرید، کلیپ زیر را نگاه کنید.

با تماشای کلیپ زیر هم مهارت شنیداری را تقویت می کنید و هم نحوه تلفظ صحیح کلمات را یاد خواهید گرفت و در کنار آن با موقعیت کاربردی کلمات، جملات و اصطلاحات و معنی May I ask آشنا می شوید.

در قطعه فیلم کوتاه بالا، یک نفر می گوید یا باید بجنگیم یا باید از بین برویم. خانمی که با جنگیدن مخالف است، با به کارگیری May I ask در پاسخ به او می گوید:

May I ask, how are we meant to feed the greatest army the world has ever seen?

ترجمه : می توانم بپرسم که برای تامین غذای بزرگترین ارتش جهان چه راه حلی دارید؟

در کلیپ زیر توضیحاتی در مورد معنی May I ask به زبان انگلیسی ارائه شده است که گوش دادن به آن ضمن تقویت مهارت شنیداری زبان انگلیسی به درک بهتر معنای May I ask کمک می کند.

مطلب پیشنهادی

به من ربطی ندارد به انگلیسی

در این قسمت از آموزش زبان انگلیسی در زبان علم به توضیح معادل به من …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *