...

معنی on the side در زبان انگلیسی به همراه تلفظ آن

در این قسمت از آموزش زبان انگلیسی در زبان علم به بررسی معنی on the side در زبان انگلیسی به همراه تلفظ آن می پردازیم. توجه به تلفظ کلمات و اصطلاحات به تقویت مهارت شنیداری زبان انگلیسی کمک می کند. به خصوص در محاورات انگلیسی زبان ها، کلمات تشکیل دهنده اصطلاحات و عبارات به همدیگر می چسبند و از طرفی استرس کلمات هم بر آن اضافه می شود و برای کسی که فقط به تقویت مهارت خوانداری پرداخته باشد، آن اصطلاح بیگانه به نظر می رسد. که راه رفع این مشکل این است که در هنگام یادگیری کلمات، عبارات و اصطلاحات به تلفظ آنها هم توجه شود و حتی الامکان چندین بار تکرار شود.

قبل از بررسی معنی on the side در زبان انگلیسی لازم است به ترجمه تحت اللفظی کلمات و حروف این عبارت بپردازیم.

on یعنی روی

the side یعنی طرف. سمت

 ترجمه تحت اللفظی on the side می شود روی یک سمت، روی یک طرف. اما این معنا بی مسمی است و مبهم می باشد. برای اینکه با معنای on the side  و موقعیت کاربردی آن آشنا شوید ادامه توضیحات را بخوانید و کلیپ را نگاه کنید.

فرض کنید شغل اصلی کسی کارمندی باشد. او در ساعات غیرکاری، به فعالیت شغلی دیگری نیز مشغول می شود. این فعالیت شغلی on the side است. یعنی فعالیت جانبی، شغل دوم. کاری که آن فرد در کنار شغل اصلی انجام می دهد. این فعالیت دوم ممکن است برای سرگرمی و پر کردن وقت خالی باشد یا برای جبران کمبود مالی. یا اگر کسی در کنار تحصیل در دانشگاه به یادگیری موسیقی هم بپردازد، یادگیری موسیقی مشمول on the side می شود. یادگیری موسیقی فعالیت جانبی است.

با توجه به توضیحات بالا معنی on the side یعنی درکنار، بعلاوه ی. علاوه بر….. برای شنیدن معنای on the side و تلفظ آن و موقعیت کاربردی آن به فیلم زیر نگاه کنید.

معنی on the side در انگلیسی

on the side:

in addition to your main job:

He makes a little money on the side by cleaning windows in his spare time.

a mechanic who buys and sells cars on the side

مطلب پیشنهادی

به من ربطی ندارد به انگلیسی

در این قسمت از آموزش زبان انگلیسی در زبان علم به توضیح معادل به من …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *