...
یادگیری مهارت شنیداری زبان انگلیسی
یادگیری مهارت شنیداری زبان انگلیسی

چرا یادگیری مهارت شنیداری زبان انگلیسی دشوار است؟

یادگیری مهارت شنیداری: چرا یادگیری مهارت شنیداری زبان انگلیسی دشوار است؟

این سوال از طرف عده بسیاری از زبان آموزان مطرح است که چرا یادگیری مهارت شنیداری زبان انگلیسی دشوار است و گاهی اوقات ممکن است ناامید شوند و دست از یادگیری زبان بکشند. اما واقعیت این است که دلایل مختلفی برای این امر وجود دارد که بعضی از آنها ناشی از گستردگی زبان انگلیسی و تعدد لهجه ها است و بعضی از آنها نیز ریشه در انتظارات غیرواقعی و روشهای یادگیری غلط است.

در اینجا تعدادی از دلایل دشواری تقویت مهارت شنیداری زبان انگلیسی و توصیه هایی به عنوان روشهای صحیح تقویت مهارت شنیداری زبان انگلیسی ارائه خواهیم داد:

یکی از دلایل دشوار بودن تقویت مهارت شنیداری مربوط به سن یادگیری این مهارت است. اکثر زبان آموزان بعد از دوران رشد اولیه زبان، یعنی در دوران نوجوانی و جوانی به یادگیری زبان می پردازند، که در این سن، مغز انسان نسبت به محرکهای کلامی جدید، تمایز چندانی قائل نیست.

یکی دیگر از دلایل دشواری یادگیری مهارت شنیداری این است که بسیاری از زبان آموزان انتظار دارند، با خواندن متون در مهارت شنیداری نیز تقویت می شوند. در حالی که اصلا اینگونه نیست. چون شکل نوشتاری کلمات زبان انگلیسی با شکل تلفظ آنها متفاوت است و برای تقویت مهارت شنیداری باید بسیار گوش کرد. کودکان و خردسالان هر فرهنگی، ابتدا از طریق شنیدن زبان مادری خود را می آموزند و بعد به خواندن و نوشتن آن می پردازند و لذا به خوبی می شنوند. اما یادگیرندگان زبان جدید، اول خواندن و نوشتن زبان جدید را یاد می گیرند و بعد به سراغ یادگیری شنیدن آن می روند و لذا ممکن است درگیر این تفکر غلط باشند، که هر چه بیشتر بخوانند، بیشتر هم می توانند گوش کنند و بفهمند.

یکی دیگر از دلایل دشواری یادگیری مهارت شنیداری به گستردگی زبان انگلیسی در کره خاکی مربوط می شود. در بسیاری از کشورها زبان انگلیسی زبان اول یا زبان دوم مردم آن است. لذا به تبع این گستردگی، لهجه ها و نحوه تلفظ و فونتیک واژه هایی که بیان می شود متفاوت است و برای یک فرد نوآموز بسیار دشوار است. که ممکن است این عدم درک لهجه های متفاوت را به عدم استعداد یادگیری زبان نسبت دهند.به خاطر داشته باشید که هدف یادگیری زبان انگلیسی باید مشخص باشد. اگر به منظور شرکت در آزمونهای بین المللی زبان و دریافت مدرک آن را دارید، طبیعتا لازم است که با گوش کردن به لهجه آمریکایی استاندارد، این مهارت را تقویت کنید.

یکی دیگر از دلایل دشواری یادگیری زبان انگلیسی در بعضی یادگیرندگان ناشی از عدم تنوع است. به عنوان مثال، یک یادگیرنده دائما اخبار انگلیسی گوش می کند و به خوبی هم متوجه منظور گوینده می شود. ممکن است این انتظار غیرواقعی را داشته باشد که همانطور که اخبار را متوجه می شود باید گفتگوهای روزمره انگلیسی زبانها را در فیلمهای زبان اصلی متوجه شود. صددرصد نخواهد توانست. چرا که در اخبار متون تهیه شده بر اساس زبان انگلیسی استاندارد تهیه و توسط گوینده خوانده می شود. اما در فیلم بر اساس انگلیسی رایج در کوچه و بازار گفتگوها انجام می شود. ….

دلایل دیگری نیز در مورد علت دشواری تقویت مهارت زبان انگلیسی وجود دارد که در قسمت بعدی به آن پرداخته خواهد شد.

 

مطلب پیشنهادی

تقویت مهارت شنیداری زبان انگلیسی با آهنگ

تقویت مهارت شنیداری با آهنگ Never Not Try

در این قسمت از آموزش زبان انگلیسی جهت تقویت مهارت شنیداری زبان انگلیسی با آهنگ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *