...
معنی get the consent
معنی get the consent

معنی get the consent در انگلیسی

در این قسمت از آموزش زبان انگلیسی در زبان علم به بررسی معنی get the consent می پردازیم. در کنار آن با نمایش یک فیلم کوتاه هم با تلفظ get the consent آشنا می شوید و هم به تقویت مهارت شنیداری کمک می کند.

 

ترجمه تحت اللفظی get the consent

اگر چه get معانی متفاوتی دارد که بر حسب بافت جمله باید از آن معنی مناسب را استنباط کردن. اما در این اصطلاح get یعنی گرفتن که متضاد آن می شود give یا دادن.

ترجمه consent یعنی اجازه permission، رضایت agreement.

 

معنی get the consent به فارسی

با توضیحات فوق get the consent یعنی رضایت نامه گرفتن، اجازه گرفتن. در بیمارستان ها وقتی می خواهند عمل جراحی انجام دهند جهت سلب مسئولیت از عوارض جانبی عمل جراحی get the consent می کنند یعنی یک تعهد نامه، یک رضایت نامه از بیمار می گیرند. در مدارس نیز وقتی مدرسه اردویی برگزار می کند جهت سلب مسئولیت قانونی از حوادث احتمالی از والدین دانش آموزان  get the consent می کنند. یعنی رضایت نامه می گیرند.

 

مترادف و متضاد get the consent

مترادف get the consent می شود receive the consent: گرفتن رضایت نامه

متضاد get the consent هم می شود give the consent یعنی دادن رضایت.

 

کاربرد معنی get the consent در  قالب فیلم

You get that consent on 104?

Well, I made him a deal. He’s got a meeting with Dr. Max from psychiatry at 6:00, we’ll get the consent by 8:00,we can operate first thing in the morning.

 

اون رضایت‌نامه فرم ۱۰۴ رو گرفتی؟

خوب باهاش توافق کردم. او ساعت ۶ با دکتر مَکس از بخش روانپزشکی قرار ملاقات داره و ما ساعت ۸ رضایت‌نامه‌رو میگیریم، می تونیم صبح اول وقت عمل جراحی رو  انجام بدیم.

مطلب پیشنهادی

به من ربطی ندارد به انگلیسی

در این قسمت از آموزش زبان انگلیسی در زبان علم به توضیح معادل به من …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *