...
معنی play nice به فارسی
معنی play nice به فارسی

معنی play nice به فارسی : تقویت مهارت شنیداری زبان انگلیسی

در این قسمت از آموزش زبان انگلیسی در زبان علم به بررسی معنی play nice می پردازیم و با موقعیت کاربردی این عبارت آشنا می شویم و با دیدن یک ویدیو هم مهارت شنیداری را تقویت خواهیم کرد و هم نحوه تلفظ آن را یاد خواهیم گرفت.

 

ترجمه تحت اللفظی play nice

play یعنی بازی کردن

nice یعنی قشنگ، زیبا.

پس ترجمه تحت اللفظی اصطلاح play nice می شود: قشنگ بازی کردن.

اما واقعیت این است که این اصطلاح تنها در روابط میان کودکان به کار نمی رود که به معنی زیبا بازی کردن باشد. اگر این اصطلاح برای کودکان به کار رود یعنی با هم دعوا نکنید، مودبانه بازی کنید. اما این اصطلاح در موقعیتهای رسمی و در میان بزرگسالان نیز مورد استفاده قرار می گیرد. پس معنای آن در جمع بزرگسالان چیست؟ مگر بزرگسالان، کودک هستند که این اصطلاح برای آنها مورد استفاده قرار گیرد؟

 

معنی play nice به فارسی

اصطلاح play nice در میان بزرگسالان و در موقعیتهای رسمی وقتی مورد استفاده قرار می گیرد، حالت شوخی یا طعنه دارد. مثلا اگر کسی با یک مسئله جدی که مربوط به دو یا چند نفر است، به صورت احساسی و دور از منطق برخورد کند، به او می گویند، paly nice. یعنی منطقی رفتار کن، منصفانه رفتار کن. در واقع با استفاده از این اصطلاح به طرف مقابل به صورت غیر مستقیم می گویند بچه نباش، بچه گانه رفتار نکن.

 

کاربرد play nice در موقعیت زندگی روزمره با یک فیلم

در کلیپ زیر یکی از مدیران بیمارستان می خواهد یک فرد اوتیسم را به عنوان رزدینت بیمارستان استخدام کند، اما دلیل قانع کننده ای به همکاران خود ارائه نمی کند. مدیر ارشد می گوید: چون هزینه مالی بیمارستان با من است(یعنی این موضوع فقط به تو ارتباط ندارد، به همه ارتباط دارد) جواب زیر را می دهد:

And, Aaron, yes, this is your hospital. But the money it takes to run it comes from the Foundation I control. So let’s all play nice, shall we?

و آرون،درسته این بیمارستان مال توست، اما هزینه ی اداره ی آن، از موسسه‌ی تحت کنترلم،بدست می آید. پس بیاییم منصفانه عمل کنیم، آیا می شود؟

جملات نمونه از کاربرد play nice در انگلیسی:

Doctor Cage, are you going to play nice or does this need to get messy?

We didn’t get there by rolling over and playing nice with the competition, did we?

Today it’s better you learn to play Nice, and tomorrow we’ll talk about school.

مترادف play nice در انگلیسی:

be nice, play fair,  play it safe

 

مطلب پیشنهادی

ساختار گرامری I know….but…

در این قسمت از زبان علم در مورد ساختار گرامری I know….but… مطالبی را بیان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *