...
معني ultimately
معني ultimately

معنی Ultimately: آموزش زبان انگليسي

معنی Ultimately: آموزش زبان انگليسي

در این درس از آموزش زبان انگلیسی،  مبحث محیط زیستی آلودگی های پلاستیکی را ادامه می دهیم و از خلال آن با معنی Ultimately هم آشنا می شویم.

گفتیم که دانشمندن به دنبال این هستند که ریشه آلودگی های پلاستیکی را از بین ببرند. لذا دست به دامان باکتری ها شدند. با کتری هایی که از مواد پلاستیکی به عنوان منبع تغذیه استفاده کنند و ممكن است باعث نگراني خيلي از افراد شود، اما در واقع نگران كننده نيستند و حالا ادامه آن را پی می گیریم.

جهت سهولت در یادگیری زبان انگلیسی، در این درسها به منظور آموزش زبان انگلیسی،  ضمن ارائه فایل صوتی، متن انگلیسی و ترجمه فارسی ان به همراه معنی چند لغت انگلیسی از متن خدمت شما ارائه می شود.

So the process of bacteria eating plastic is actually a natural one. But it’s an incredibly slow process. And there remains a lot of work to be done to figure out how to speed up this process to a useful pace. My research is currently looking at ways of doing this through a series of UV, or ultraviolet, pretreatments , which basically means we blast  PET plastic with sunlight. We do this because sunlight acts a bit like tenderizer  on a steak , turning the big, tough, durable bonds in PET plastic a bit softer and a bit easier for my bacteria to chew on .

پس فرآیند خوردن پلاستیک یک فرآیند طبیعی است. اما این روند به طرز عجیبی آهسته صورت می‌گیرد. کارهای زیادی باقی مانده که باید صورت گیرد تا سرعت این فرآیند به آهنگی معقول برسد. پژوهش من به دنبال یافتن راهی برای تحقق آن است که به این منظور یک سری عملیات فرآوری با اشعه UV و مادون بنفش روی آن انجام می‌دهیم که اساسا به معنای آن است که ما پلاستیک پت را با نورخورشید تخريب می‌کنیم. همانطور که گوشت را برای تهیه استیک با خواباندن در مواد نرم می‌کنیم، نور خورشید هم پیوندهای بزرگ، مقاوم و بادوام پلاستیک پت را شکسته و به قطعات نرم و مناسب برای جویدن باکتری‌های من تبدیل می‌کند.  

Ultimately, what my research hopes to do is create an industrial-scale contained carbon-free system, similar to a compost heap , where these bacteria can thrive in a contained system, where their sole food source is PET plastic waste. Imagine one day being able to dispose of  all of your plastic waste in a bin at the curb  that you knew was bound for a dedicated bacteria-powered plastic waste facility. I think with some hard work this is an achievable reality.

در آخر، تحقیق من درصدد آن است تا سیستمی بدون کربن در ابعاد صنعتی شبیه به کود بسازد که این باکتری‌ها بتوانند در یک سیستم کنترل‌شده رشد کنند، که تنها منبع تغذیه‌شان زباله پلاستیکی پت است. تصور کنید که یک روز قادر خواهید بود که با قرار دادن تمام زباله‌های پلاستیکی خود در یک سطل زباله در کنارخیابان که به دفع زباله‌های پلاستیکی ازطریق باکتری اختصاص داده شده از شرآنها خلاص شوید. به نظر من با قدری سخت‌کوشی این امر تحقق می‌یابد. 

 

ترجمه انگليسي به انگليسي ترجمه انگليسي به فارسي
معني process
procedure, routine; course of action;
فرآيند
معني natural
conforming to the laws of nature; normal;
طبيعي
معني incredibly
unbelievably, inconceivably; extraordinarily, extremely
حيرت انگيز
معني speed up
increase velocity
سرعت دادن،
معني research
a detailed study of a subject, especially in order to discover (new) information or reach a (new) understanding
پ‍‍‍زوهش، تحقيق
معني through
by way of; in from one side and out of the other side;
از خلال، از ميان
معني ultraviolet
beyond the rays of the violet end of the visible light spectrum,
ماوراء بنفش
معني pretreatments
early treatment, early processing
معني blast
destroy, ruin
تخريب، ويران كردن
معني sunlight
the light that comes from the sun
نور خورشيد، اشعه خورشيد
معني acts
to perform in a film, play, etc
عمل كردن، انجام دادن،
معني tenderizer
substance containing enzymes that soften the tough fibers in meat (also tenderiser)
نرم كننده گوشت
معني chew on
masticate, grind with one’s teeth
جويدن
معني Ultimately
in the end, eventually; in an ultimate manner
سرانجام
معني hopes
wish, anticipate, expect
اميدوار بودن، آرزو داشتن
معني compost heap
a place in the garden where leaves, plants, etc. are piled, to make
محل تجمع كود
معني plastic waste زباله پلاستيكي
معني bin
garbage; box
سطل زباله
معني curb
the edge of a raised path nearest the road
كنار خيابان
معني achievable
able to be achieved, able to be accomplished
دست يافتني، قابل حصول

برای‌ یادگیری زبان انگلیسی نیاز به تمرین و ممارست و استفاده از آموخته ها در قالب جملاتی هر چند دست و پاشکسته می باشد. شما نیز چند جمله دست و پا شکسته با کلمات بالا بخصوص معنی ultimately بسازید و با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

مطلب پیشنهادی

معنی get to know و ساختار گرامری آن

در این قسمت از آموزش زبان انگلیسی در زبان علم به توضیح معنی get to …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *