...
معنی carry over
معنی carry over

معنی carry over همراه با تلفظ و کاربرد

در این قسمت از آموزش زبان انگلیسی در زبان علم به بررسی معنی carry over به همراه شنیدن نحوه تلفظ این اصطلاح که به تقویت مهارت شنیداری زبان انگلیسی کمک می کند و کاربرد آن را در قالب مثال و جمله یاد می گیریم.

اصطلاح carry over از قعل Carry و حرف اضافه over تشکیل شده است. carry یعنی حمل کردن، جابجا کردن مسافر از جایی به جای دیگر، انتقال دادن اجسام و…

over یعنی بر، بالای، روی.

با توجه به ترجمه تحت اللفظی carry over معنی carry over باید این باشد: انتقال دادن اجسام روی. جابجا کردن افراد روی.

ولی این معنا چیزی که مورد نظر انگلیسی زبان ها باشد نیست. پس معنی carry over نزد انگلیسی زبان ها چیست؟

فرض کنید که شخصی در زندگی اهل ورزش باشد. اگر ورزش کردن این شخص روی سایر ابعاد زندگی آن شخص اثر گذاشته باشد مثلا سلامتی او حفظ شده باشد، شاداب تر شده باشد، در این صورت ورزش به سایر جنبه های زندگی او carry over شده است. یا کسی اهل مطالعه باشد اگر مطالعه کردن او بر قسمتهای دیگر زندگی او اثرگذار بوده باشد و کمک کند که در زندگی تصمیمات بهتری بگیرد، در این صورت مطالعه کردن او به سایر ابعاد زندگی او carry over شده است.

با این توضیحات معنی carry over یعنی اثر گذاشتن چیزی بر چیز دیگر(معمولا در امور زندگی). گسترش یافتن اثر یک چیز از یک جا به جاهای دیگر، ابعاد دیگر.

برای اینکه با معنی carry over و تلفظ آن بهتر آشنا شوید. به ویدیوی زیر که به انگلیسی توضیحاتی در مورد معنی carry over داده است، نگاه کنید.

در ویدیوی بالا گوینده می گوید که از روزهایی که ورزش دو و میدانی انجام می داد، درسهایی آموخته است که به زندگی امروزش carry over شده و در زندگی امروز کاربرد دارد.

معنی carry over به انگلیسی

carry over
If something from one situation carries over or is carried over into another situation, it is allowed to exist in or affect the other situation:

I try not to let my problems at work carry over into my private life.

مطلب پیشنهادی

به من ربطی ندارد به انگلیسی

در این قسمت از آموزش زبان انگلیسی در زبان علم به توضیح معادل به من …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *