...
معنی psychiatry
معنی psychiatry

معنی psychiatry و نحوه تلفظ آن

در این قسمت از آموزش زبان انگلیسی در زبان علم به توضیح معنی psychiatry می پردازیم. و با نمایش یک فیلم ضمن یادگیری نحوه تلفظ کلمه، مهارت شنیداری زبان انگلیسی نیز تقویت می شود.

ترجمه psychiatry یعنی روانپزشکی. شاخه ای از علم پزشکی که به درمان اختلالات روانی از طریق تجویز دارو می پردازد. به کسی که psychiatry خوانده است و در این زمینه تخصص دارد Psychiatrist یعنی روانپزشک می گویند.

کلمه psychiatry نباید با کلمه psychology به معنی روانشناسی اشتباه شود. روانشناسی شاخه ای از علوم انسانی است که دامنه گسترده ای دارد و هر چیزی که به ذهن و روان انسان مربوط شود را در بر می گیرد و به این موضوع می پردازد که ذهن انسان. شاخه ای از آن که با درمان بیماریهای روانی سر و کار دارد، روانشناسی بالینی است که در این رشته درمان اختلالات روانی از طریق مشاوره، اصلاح و تغییر رفتار و تغییر نگرش بیمار نسبت به محیط پیرامون می پردازد. اگر در psychiatry درمان ها دارویی است در روانشناسی بالینی درمان ها رفتاری و شناختی است.

 

معنی کلمه psychiatry به انگلیسی

psychiatry /saɪˈ’kaɪə.tri/: branch of medicine dealing with the diagnosis and treatment of mental illnesses, the part of medicine which studies mental illness

Examples:

A community psychiatry system was adopted which had the mental health centre at the middle.
All of a sudden I know two things: why they were on the same brain cell, and how psychiatry works.
Comparative mythology combined with psychiatry is a mixture of dangerous brews.
Psychiatrists may increasingly be working alongside general practitioners, but there are few training posts in community psychiatry.
Saunders had a degree in psychiatry, but he was breaking the law by using residential property for the transaction of business.
Students know that our generation chose psychiatry for compassionate, intellectual and philosophic reasons.
To the extent that this is true, it is entirely consistent with the history of child psychiatry in this country.
Well, I know a little bit about how psychiatry works.

نحوه تلفظ کلمه psychiatry

تلفظ کلمه psychiatry دشوار است که با مشاهده فیلم زیر می توانید تلفظ صحیح آن را بشنوید و یاد بگیرید. کلمه psychiatry به صورت” سای کایتری” تلفظ می شود. این کلمه با فونتیک زبان انگلیسی به صورت /saɪˈkaɪə.tri/ تلفظ می شود.

کاربرد psychiatry در فیلم زبان انگلیسی

You get that consent on 104?

Well, I made him a deal. He’s got a meeting with Dr. Max from psychiatry at 6:00, we’ll get the consent by 8:00,we can operate first thing in the morning.

اون رضایت‌نامه فرم ۱۰۴ رو گرفتی؟

خوب باهاش توافق کردم. او ساعت ۶ با دکتر مَکس از بخش روانپزشکی قرار ملاقات داره و ما ساعت ۸ رضایت‌نامه‌رو میگیریم، می تونیم صبح اول وقت عمل جراحی رو  انجام بدیم.

 

مطلب پیشنهادی

به من ربطی ندارد به انگلیسی

در این قسمت از آموزش زبان انگلیسی در زبان علم به توضیح معادل به من …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *