...
علت تفاوت نوشتار و گفتار زبان انگلیسی
علت تفاوت نوشتار و گفتار زبان انگلیسی

چرا نوشتار انگلیسی با گفتار آن متفاوت است

در این قسمت از آموزش زبان انگلیسی در زبان علم به موضوع علت تفاوت نوشتار و گفتار زبان انگلیسی ، می پردازیم. موضوعی که باعث می شود آن چیزی که در متون انگلیسی می خوانیم با چیزی که در گفتار آنها می شنویم متفاوت باشد. در پایان درس یک ویدیو در مورد تفاوت نوشتار و گفتار انگلیسی زبان ها و علتهای آن قرار می دهیم که گوش کردن آن هم به درک بهتر این مطلب کمک می کند و هم به تقویت مهارت شنیداری زبان انگلیسی شما کمک می کند.

چرا نوشتار انگلیسی با گفتار آن متفاوت است؟

یکی از نکات مهمی که در بادگیری زبان انگلیسی به آن تاکید می شود این است که باید مهارتهای چهارگانه زبان انگلیسی را تقویت کرد: خواندن، نوشتن، گوش کردن و صحبت کردن. اکثر کسانی که زبان انگلیسی را یاد می گیرند به خاطر اینکه اولین تجربه یادگیری زبان انگلیسی آنها در دوران مدرسه با کتاب و نوشتار بوده است، این روش را همچنان ادامه می دهند. لذا وقتی که یک مکالمه یا فایل صوتی را گوش می کنند از آن هیچ چیزی متوجه نمی شوند. با اینکه شاید بیشتر کلماتی که در آن فایل صوتی به کار رفته است قبلا در متون بارها و بارها دیده باشند ولی نمی دانند که این کلمه چیست و چطوری نوشته می شود. این یک علت تفاوت نوشتار و گفتار زبان انگلیسی برای یادگیرندگان زبان انگلیسی است.

در اینجا می خواهیم به علت تفاوت نوشتار و گفتار زبان انگلیسی و راه کارهای آن بپردازیم

یکی از مهمترین دلایلی که باعث می شود که شنیدن گفتار انگلیسی زبان ها برای یادگیرندگان مبتدی دشوار باشد این است که آنها بیشتر کلمات را به صورت مخفف بیان می کنند. به خصوص کلماتی مانند be، have، do، to، will. این کلمات هم کاربرد زیادی در جملات انگلیسی دارند و هم اینکه انگلیسی زبان ها آنها را با کلمات قبل و بعد از خود ترکیب می کنند و از همه مهمتر اینکه آنها را به صورت مخفف ادا می کنند. یعنی آنها را کوتاه می کنند.

به عنوان مثال جمله زیر را بخوانید:

Do you want to go?

انگلیسی زبان ها این جمله را به جای اینکه ” دو یو وانت تو گو؟” بخوانند با ترکیب کردن do you و want to جمله را به صورت زیر می خوانند:

D’ya wanna go?

“دیا وانا گو؟”

آشنایی با این کلمات و نحوه ترکیب آن که با شنیدن مکرر اتفاق می افتد کمک می کند که چنین کلماتی را بهتر متوجه شوید.

یکی دیگر از دلایلی که گفتار انگلیسی زبان ها با نوشتار آنها به نظر ما متفاوت باشد این است که آنها خیلی سریع صحبت می کنند و بعضی بخش های کلمات را اصطلاحا می خورند. الیته چنین موضوعی در همه زبان ها طبیعی است و انگلیسی زبان ها در محاورات روزمره معلم زبان ما نیستند.

انگلیسی زبان ها در هنگام صحبت کردن چهار عمل مهم روی کلمات انجام می دهند که باعث می شود که کلمات نوشتاری و گفتاری آنها متفاوت به نظر برسند و فکر کنیم که برای اولین بار با آن کلمه در زبان انگلیسی برخورد می کنیم.

این چهار عمل مهم عبارتند از : 

– squeeze: فشرده کردن کلمات

– shorten:  .کوتاه کردن کلمات که این اتفاق در مورد افعال have, do ,to ,will , be زیاد اتفاق می افتد:

– combine: ترکیب کردن کلمات یعنی کلمات را به کلمات قبل و بعد می چسبانند طوری که تصور می شود کلمه جدیدی شنیده ایم.

– drop sounds: حذف صداها.

دلیل دیگری که فکر می کنیم شکل نوشتاری و گفتاری کلمات با هم متفاوت است این است که با استرس کلمات آشنا نیستیم و در شکل نوشتاری  استرس کلمات کاربردی ندارد.

و در نهایت دلیل آخر و مهمترین دلیل برای اینکه نوشتار و گفتار انگلیسی زبان ها برایمان متفاوت به نظر می رسد این است که “کم شنیده ایم”. باید تمرین و وقت بیشتری روی بخش شنیداری زبان انگلیسی اختصاص دهیم.

در پایان یک فایل ویدیویی در این مورد قرار می دهیم که امیدواریم مورد استفاده قرار گیرد.

شما هم اگر دلیل دیگری برای علت اینکه گفتار و نوشتار زبان انگلیسی برای یادگیرندگان متفاوت است، دارید در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

مطلب پیشنهادی

معنی It’s not that و ساختار گرامری آن

در این قسمت از آموزش زبان انگلیسی در زبان علم به توضیح معنی It’s not …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *