...
معنی down to earth
معنی down to earth

معنی down to earth به فارسی

در این قسمت از آموزش زبان انگلیسی در زبان علم به بررسی معنی down to earth می پردازیم و از خلال آن به تقویت مهارت شنیداری زبان انگلیسی می پردازیم. ابتدا کلمات تشکیل دهنده این اصطلاح را ترجمه می کنیم تا ترجمه تحت اللفظی آن به دست آید:

down یعنی پایین، رو به پایین.

to یعنی به سوی، به سمت

earth هم به معنای زمین

با توجه به ترجمه تحت اللفظی این اصطلاح، معنای down to earth می شود. فرود آمدن به سمت زمین. پایین رفتن به سمت زمین. مثل فضانوردی که به ماه سفر کرده است و اکنون در حال پایین آمدن و برگشت به زمین است.

اما آیا انگلیسی زبان ها، وقتی اصطلاح down to earth را به کار می برند،  چنان منظوری دارند؟ آیا این اصطلاح مربوط به فضانوردی است. در اینجا به همراه مثال کاربردی و فایل صوتی، این را روشن می کنیم.

I can not believe we just met the guitar player from The Rolling Stones!
He was so friendly and easy to talk to!
I know! You would have never guessed he’s a rock star! He was just so down to earth and seemed like a regular guy.

جملات بالا در مورد موسیقی دان معروفی است که به میان مردم آمده است و با آنها صمیمانه صحبت و گفتگو می کند. تا جایی که باور نمی کنند، او همان شخصیت معروف در دنیای موسیقی باشد. ولی واقعا او خودش است. در واقع او با چنان شهرت بالایی که دارد، اینکه به میان مردم عادی آمده است، down to earth است.  وقتی چهره معروفی مثل رئیس جمهور یک ممکلت به میان مردم عادی بیاید، او down to earth است. با این توضیحات حدس بزنید که معنی down to earth چیست.

معنی down to earth

معنی این اصطلاح یعنی خاکی بودن و با مردم عادی صمیمی بودن است. مصادیق down to earth عکس یادگاری گرفتن با مردم، دادن امضا یادگاری برای آنها، صحبت کردن با مردم و خلاصه درآمیختن با مردم است به جای اینکه خود را از مردم جدا کند.

 

 

مطلب پیشنهادی

ساختار گرامری I know….but…

در این قسمت از زبان علم در مورد ساختار گرامری I know….but… مطالبی را بیان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *