...
معنی what are you doing here
معنی what are you doing here

معنی what are you doing here و موقعیت کاربرد آن

در این قسمت از آموزش زبان انگلیسی در زبان علم از طریق نمایش کلیپ کوتاه که به تقویت مهارت شنیداری زبان انگلیسی کمک می کند به معنی what are you doing here  هم می پردازیم و موقعیت کاربردی این جمله بسیار مهم و رایج در مکالمات انگلیسی را توضیح می دهیم.

جمله سوالی what are you doing here در محاورات زبان انگلیسی استفاده فراوانی دارد و یادگیری معنای آن، نحوه خواندن این جمله و موقعیت استفاده از آن شما را در درک بهتر و استفاده به جا از این جمله کمک می کند.

برای درک معنی what are you doing here ابتدا به ترجمه کلمات این جمله می پردازیم

what یعنی چه

are حالت حمع is به معنای است می باشد.

you ضمیر فاعلی به معنی “شما”

doing چون همراه فعل to be آمده است، حالت استمراری فعل do است. do یعنی انجام دادن.

here یعنی اینجا

وقتی سوال می شود که what are you doing here . یعنی اینجا چی کار می کنی؟ 

که برای اینکه درک بهتری از معنای کاربردی آن داشته باشید به ویدیوی زیر نگاه کنید و توضیحات آن را بخوانید. گوش کردن به این ویدیو در تقویت مهارت شنیداری و نحوه تلفظ این جمله نیز به شما کمک می کند.

 

what are you doing here

در ویدیوی بالا گارسون یعنی خانم پنی از شلدون که دوستش است سوال می کند که what are you doing here. “اینجا چی کار می کنی” و شلدون هم در پاسخ می گوید الان وقت ناهار است و آمده ام ناهار بخورم.

در مکالمه داخل فیلم خانم پنی که انتظار دیدن شلدون را در رستوران ندارد با تعجب و جیرت از شلدون سوال می کند که  what are you doing here . شلدون هم در پاسخی که می دهد به طور ضمنی می گوید که تعجب ندارد. اینجا رستوران است و الان وقت ناهار است. آمده ام ناهار بخورم.

وقتی انتظار دیدن کسی را در جایی ندارید و با دیدن آن شخص در آن مکان تعجب می کنید از او سوال می کنید: what are you doing here

It’s lunch time

الان وقت ناهار است.

Excuse me…. me. Miss.

ببخشید. خانم…

 

مطلب پیشنهادی

ساختار گرامری I know….but…

در این قسمت از زبان علم در مورد ساختار گرامری I know….but… مطالبی را بیان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *